lauantai 2. elokuuta 2014

Turisti

Ensimmäinen päivä päätettiin käydä tsekkaamassa osa Rooman must see-nähtävyyksistä, mutta päädyttiinkin kulkemaan vaan randomisti pitkin Rooman katuja. Ei niihin nähtävyyksiin voinut tosin olla törmäämättä, niitä on siellä niin jumalattomasti. Sama koskee turisteja. Huomattiin aluksi että roomalaiset on aika töykeitä ja varsinkin asiakaspalvelu on ihan eri luokkaa kuin täällä Suomessa, mutta jos otetaan huomioon se turistimäärä mikä siellä käy niin en oikeasteen edes ihmettele.

Me oltiin vuokrattu viikoksi oma pieni asunto niin saatiin rauhassa syödä aamupalat ja chillailla terassilla aamulla. Mä olen kyllä ihan vakuuttunut siitä että hotellin sijasta kannattaa aina mielummin vuokrata asunto. Se on niin paljon rennompaa ja tuntuu kun olisi oikeasti osa sitä kaupunkia. Lisäki on ihanaa että pystyy kokkaamaan omat ruuat välillä. Ravintolaruoka käy niin rasvaseksi ja ällöttäväksi jonkin ajan päästä.

 photo IMG_1038-2_zps9f1bcd3b.jpg
 photo IMG_1039-2_zps22726dd6.jpg

Käytiin mm. Espanjalaisilla portailla ja  Piazza Venezialla, käveltiin via del Corsoa, nähtiin että Fontana di Trevi olikin ihan paketissa, ja syötiin ja juotiin kaikke uutta ja hyvää.
 
 photo 2be3b3e7-ce87-4732-94ac-a7529c51bef9_zps6435abca.jpg

On niin ihanaa kun pystyy laittamaan päälle ihan mitä vaan ilman että tarvitsee miettiä että tuleekohan nyt sit kylmä. Mä olen sellanen vilukissa että mulla on kesäisinkin kylmä mutta tuolla ei useimpina päivinä ollut! Teki asioista niin paljon helpompaa, eikä iskenyt mitkään vaatekriisit kun minkään kanssa ei sovi neule tai pitkähihanen.

 photo IMG_1187-2_zpsddb8c854.jpg
 photo IMG_1194-2_zps5f6e3704.jpg

Mä en yhtään tykkää pidä turistikuvista. En oikeen ymmärrä miks Colosseumin sun muiden edessä täytyy seistä tikkusuorana ja hymyillä sellaista pepsodent hymyä. Semmosista kuvista tulee aina niin teennäisen näköisiä etten mä ainakaan haluisi semmosia kuvia musta mihinkään tai kenenkään näytille. Kaikista eniten mä tykkään tilannekuvista. Ei haittaa vaikka Colosseum näkyy takaa mutta että siinä kuvassa tapahtuu jotain tai on joku juttu. Sellasia saa tosin aika harvoin ja vielä harvemmin ne oikeasti onnistuu. Sellanen yhtäkkinen "Hei kato tänne" -räps kuvat on hyviä vastineita tilannekuville. Ne on periaatteessa melkein kuin tilannekuvia vaikka sä katsotkin kameraan ja ehdit ehkä jopa hymyillä. En siis väitä että se itse poseeraaminen olisi jotenkin tyhmän näköistä mutta semmonen poseeraaminen nähtävyyden edessä tuntuu vaan luonnottomalta mulle jostain syystä. Varsinkin kun kymmenet muuta tekee taustalla samaa. :D

 photo IMG_1206-003_zps68850707.jpg
 photo IMG_1211-2_zpse97450f8.jpg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti